Obi-Wan Bali

Egy fejlődésben lévő szervezet gondolatai életről, filmekről, hülyeségekről... Egyszóval mindenről.

Új kommentek

  • KF(eri)C: Honnan torrentezted l...... izé melyik dvd boltban vetted meg? Mert én is szeretném végre letölt..... (2012.09.25. 18:00) Le Parrain
  • Obi-Ugor: a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatás... (2012.05.14. 18:41) Amerika kapitány - variációk egy világháborúra
  • Obi-Ugor: Láttam, persze hogy láttam, alapmű. :D Azért már durva, h egy filmnél már negatívum, ha Oscar-díja... (2012.05.12. 23:21) A király beszéde
  • KF(eri)C: na erről meg nem is hallottam, megnézem :D (2012.05.07. 22:22) Memento [nincs szóvicc]
  • KF(eri)C: Még csak most láttad? Nem baj megbocsátok mert hát végül is láttad. Igen ez egy rohadt jó film. De... (2012.04.25. 23:01) Eredet/Inception

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 5.évad (1) 7. szimfónia (1) ??? (2) ááá (2) alkonyat (1) alkotás (8) al pacino (1) amerika kapitány (1) arany jános (1) ars poetica (2) avengers (2) az ember gyermeke (1) a dal (1) a király beszéde (2) a sötét lovag (1) a tanú (1) balaton (3) barca (1) batman (3) baz megye (1) beethoven (1) bemutatkozás (1) bicikli (3) blog (2) blogger (1) brazil (1) bringaexpo (1) búcsú (1) budapest (16) büszkélkedem (4) byealex (1) campona (1) clint mansell (1) colin firth (1) csillagászat (1) csodák palotája (2) csókolom (1) disztópia (1) doctor who (3) doodle 4 google (1) drog (1) EB (2) egyediség (7) elmélkedés (22) élménybeszámoló (1) első (4) el clásico (1) emily barker (1) érdekes (5) erdély (1) erzsébet híd (2) eurovision (2) évforduló (1) exogenesis (1) facebook (2) fantasia 2000 (1) fárasztó (1) felhőatlasz (1) film (29) foci (5) fonyód (5) francia (1) get engaged (1) google (3) grimm (1) gusto burger (1) gyalog galopp (1) gyerek (1) haiku (1) halál (1) halotti beszéd (1) heves megye (1) híd (2) hollywood hírügynökség (1) idézet (2) illyés (1) inception (1) internet (7) iskola (12) iwiw (1) james bond (1) jean dujardin (1) jég (1) john carter (2) k-pax (1) kacsa (1) karácsony (1) kedvesem (1) kép (3) képmutatás (2) keresztapa (2) keresztény (1) kevin spacey (1) kiállítás (2) kirándulás (5) kisfilm (1) kocka (1) kokárda (1) költözz ki (7) könyv (1) kosztolányi (2) közérdekű (12) kritika (33) latinovits (1) legyek ura (1) magyarország (2) mamika (1) március 15 (2) meccs (1) meddő órán (1) memento (1) men in black (2) mese (1) mnb (1) Monty Python (1) moszkva tér (1) műhold (1) müpa (1) murray gold (1) muse (1) múzeumok éjszakája (1) naplemente (1) nino rota (1) nolan (5) novella (1) nyár (4) nyelv (1) nyomorultak (1) Obi-Wan Bali (1) olimpia (1) opera (1) orbán viktor (2) oszk (1) ötperces (1) perzsia hercege (1) piarista (1) politika (5) poszter (2) pozsony (1) puskás-stadion (1) rádió (1) real (1) rejtő jenő (1) reklám (1) rekviem egy álomért (1) rhapsody in blue (1) sablon (1) scifi (6) segítség (1) sherlock (1) sokperces (1) sorozat (5) soundtracks (4) spanyol (1) sport (1) star wars (4) szabadság (2) szappanopera (1) szavazás (1) székelykapu (1) személyes (11) szilveszter (3) szlovákia (1) szóvicc (1) szünet (7) szvatopluk (1) tandori (1) tapasztalat (6) tavasz (2) terry gilliam (1) tévé (1) tévémaci (1) the artist (2) the hunger games (1) the social network (1) tolkien (1) történelem (1) történet (6) toy story (1) tőzsdecápák (1) tőzsde szakkör (2) trailer (1) trianon (2) twitter (1) uars (1) újítás (2) upgrade (3) uszoda (1) válság (1) vébé (1) veni sancte (1) vers (6) vicc (2) victor hugo (1) visegrádi négyes (1) viszlát (1) vita (2) wallander (1) wrath of the titans (1) zene (17) Címkefelhő

2011.04.16. 21:59 Obi-Ugor

Ókori sci-fi (Perzsia hercege: Az idő homokja)

És igen! Tovább csiszolgatom kritikusi vénámat, és lassan minden általam látott mozgóképet kezdek kivesézni (vigyázat a gyors diavetítésekkel). Ezekben az HBO a legjobb barátom, nem tudom, milyen filmeket tudnék nézni nélküle. Esetleg az otthoni rajzfilmeket....

A Perzsia hercegéről nem tudtam túl sokat, legalábbis egyáltalán nem ismertem az alapjául szolgáló videojátékot. A stábot elnézve nem lehetett rossz film: Mike Newell rendezőtől csak a Harry Potter 4-et láttam, de nekem az a rész tetszett az egyik legjobban a HP-szériából. Jake Gyllenhaal és Ben Kingsley nevét pedig azt hiszem nem kell nagyon magyarázni.

A történetet nem szoktam részletezni, most se fogok másként cselekedni. Dastan herceg (Gyllenhaal) a perzsa király örökbefogadott fia, kissé forrófejű harcos. Dastan és testvérei Alamut városát ostromolják, ahol egy titokzatos szerkezet lapul... Nem árulok el többet, mert szerintem a legtöbb filmet úgy jó megnézni, ha alig tudsz róla valamit. Jó, nyilván a titokzatos szerkezetnek köze van az időhöz meg a homokhoz, ezt nem nehéz kikövetkeztetni.

A cselekménnyel nem volt sok gondom. Nem a csavaros történetéről lesz híres a film, de azért engem meg tudott lepni egy-két helyen. De a látványvilág, na az lenyűgözött. Nem érdekel, hogy a játékból csórták-e vagy maguk csinálták meg, de kétségkívül jól néz ki. A belassított jelenetei a 300-ra hajaznak, de van egy nagy különbség a kettő között: viszonylag élethűen mutatja be a perzsákat, de mindenesetre valósághűbben, mint a 300. Az akkor engem nem zavart, de most már töriből is tanultunk róla, és hát elég nagy kiszúrás ilyen barbár embereknek bemutatni őket. Voltak náluk szemetebb népek is. És ha már a hasonlóságokról beszélünk: a házfalakon ugrálgatós menekülési formula engem kísértetiesen emlékeztet az Aladdinra...

A párbeszédek szintén megvettek engem. Dastan és Tamina egyes dialógusain szakadtam a röhögéstől, úgy csipkelődtek egymással. Amar sejk, a struccfuttató kereskedő karaktere is bejött. A legjobb dumája szerintem az "úgy futott szét a pletyka, mint háremben a nemibaj" kezdetű elmés hasonlata.

kedvenc struccimádónk...

A fényképezés nagyon jól sikerült. Nem tudom, hogy hol forgatták a filmet, de a tájképek rohadt jól néztek ki. Ha tényleg az ókori Perzsia területén csinálták őket, akkor ez jó kis imázs lehet a keleti országoknak.

De bármennyire is voltak benne pozitívumok, azért nem ez lesz minden idők legjobb kalandfilmje. Bár egy elég furmányos, időcsavaros happy endet kapunk, sajnos ez nem emeli ki a középszerűségből a filmet. Átlagos kalandfilm, többségében átlagos szereplőkkel (nagyon jó, nagyon rossz), árulás, becsület, stb. A legtöbb fanyalgó ezzel magyarázza véleményét.

De a sci-fis történet, a lendületes történetvezetés számomra megmentették a filmet. Egyszer nézhetős; ha van két órád, és egy olyan kalandfilmet akarsz nézni, amin röhögni is lehet, akkor ő az egyik legjobb választás. Pontozni nem óhajtok.

2 komment

Címkék: kritika film perzsia hercege


A bejegyzés trackback címe:

https://obiwanbali.blog.hu/api/trackback/id/tr972832165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KF(eri)C 2011.04.17. 01:04:28

Én játszottam a játékkal (kb 3 hete adtam el a játék 3.-ik részét.). Nekem nagyon tetszett a film, (moziban néztem meg anno mivel nagyon bejött a játék) bár ha a játék sztoriját mondták volna el egy-két csavarral akkor jobb lett volna mert hát a játék története nagyjábbol ez csak kicsit akciódusabb (több varázs-tör használat pl.) de azért így sincs okom a panaszra a lényegi részét visszaadták (herceg-csaj, idő ,perzsa , csövesből herceg stb.). Amiért ez a film kiemelkedik az az ,hogy ez az egyetlen normális film ami játékból készült. Minden más ilyen film nézhetettlen szar.
A háromszáthoz: nem véletlen a sok tulzó dolog a filmben (2 méteres farkas, 2 méteres perzsa ,emberfa :D ). A legtöbb ember nem tudja nekem is egy filmértő felnőtt mondta (apám barátja) az aki megmutatta anno a filmet, hogy a film egy képregény alapján készült és azért ilyen sötét tunosú a világítás és ezért vannak ilyen furcsasáok benne, hogy visszaadja a képregényes jellegét. Sajna a készítök sehova se irták ki, hogy ez egy képregényből készült (jó kérdés apám haverja vajon honnan tudta??).

UI:Sry a szörnyű fogalmazásért meg a sok zárójelért de hajnali egykor nem tudok fogalmazni (amúgy se :D )

Obi-Ugor 2011.04.17. 12:02:34

A 300-ról én is hallottam, hogy képregény alapján készült, vmi werkfilmet láttam asszem. A látványvilágot meg úgy csinálták meg hozzá, hogy kiszedték a kék színt az összes képkockából. Nem rossz...
Én nem értek ahhoz, h hogyan kell számítógépes játékot megfilmesíteni, de sztem mindenképpen át kell írni valahogy. A játék története másra lett kitalálva, mint ami egy filmhez kell. Nem nagyon láttam más hasonló jellegű filmet, de valószínűleg igazad van :D
Egyébként nekem tökmindegy, h hogyan fogalmaztál. Örülök, hogy kommenteltél, még ilyen késői órában is.
süti beállítások módosítása