Obi-Wan Bali

Egy fejlődésben lévő szervezet gondolatai életről, filmekről, hülyeségekről... Egyszóval mindenről.

Új kommentek

  • KF(eri)C: Honnan torrentezted l...... izé melyik dvd boltban vetted meg? Mert én is szeretném végre letölt..... (2012.09.25. 18:00) Le Parrain
  • Obi-Ugor: a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatás... (2012.05.14. 18:41) Amerika kapitány - variációk egy világháborúra
  • Obi-Ugor: Láttam, persze hogy láttam, alapmű. :D Azért már durva, h egy filmnél már negatívum, ha Oscar-díja... (2012.05.12. 23:21) A király beszéde
  • KF(eri)C: na erről meg nem is hallottam, megnézem :D (2012.05.07. 22:22) Memento [nincs szóvicc]
  • KF(eri)C: Még csak most láttad? Nem baj megbocsátok mert hát végül is láttad. Igen ez egy rohadt jó film. De... (2012.04.25. 23:01) Eredet/Inception

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 5.évad (1) 7. szimfónia (1) ??? (2) ááá (2) alkonyat (1) alkotás (8) al pacino (1) amerika kapitány (1) arany jános (1) ars poetica (2) avengers (2) az ember gyermeke (1) a dal (1) a király beszéde (2) a sötét lovag (1) a tanú (1) balaton (3) barca (1) batman (3) baz megye (1) beethoven (1) bemutatkozás (1) bicikli (3) blog (2) blogger (1) brazil (1) bringaexpo (1) búcsú (1) budapest (16) büszkélkedem (4) byealex (1) campona (1) clint mansell (1) colin firth (1) csillagászat (1) csodák palotája (2) csókolom (1) disztópia (1) doctor who (3) doodle 4 google (1) drog (1) EB (2) egyediség (7) elmélkedés (22) élménybeszámoló (1) első (4) el clásico (1) emily barker (1) érdekes (5) erdély (1) erzsébet híd (2) eurovision (2) évforduló (1) exogenesis (1) facebook (2) fantasia 2000 (1) fárasztó (1) felhőatlasz (1) film (29) foci (5) fonyód (5) francia (1) get engaged (1) google (3) grimm (1) gusto burger (1) gyalog galopp (1) gyerek (1) haiku (1) halál (1) halotti beszéd (1) heves megye (1) híd (2) hollywood hírügynökség (1) idézet (2) illyés (1) inception (1) internet (7) iskola (12) iwiw (1) james bond (1) jean dujardin (1) jég (1) john carter (2) k-pax (1) kacsa (1) karácsony (1) kedvesem (1) kép (3) képmutatás (2) keresztapa (2) keresztény (1) kevin spacey (1) kiállítás (2) kirándulás (5) kisfilm (1) kocka (1) kokárda (1) költözz ki (7) könyv (1) kosztolányi (2) közérdekű (12) kritika (33) latinovits (1) legyek ura (1) magyarország (2) mamika (1) március 15 (2) meccs (1) meddő órán (1) memento (1) men in black (2) mese (1) mnb (1) Monty Python (1) moszkva tér (1) műhold (1) müpa (1) murray gold (1) muse (1) múzeumok éjszakája (1) naplemente (1) nino rota (1) nolan (5) novella (1) nyár (4) nyelv (1) nyomorultak (1) Obi-Wan Bali (1) olimpia (1) opera (1) orbán viktor (2) oszk (1) ötperces (1) perzsia hercege (1) piarista (1) politika (5) poszter (2) pozsony (1) puskás-stadion (1) rádió (1) real (1) rejtő jenő (1) reklám (1) rekviem egy álomért (1) rhapsody in blue (1) sablon (1) scifi (6) segítség (1) sherlock (1) sokperces (1) sorozat (5) soundtracks (4) spanyol (1) sport (1) star wars (4) szabadság (2) szappanopera (1) szavazás (1) székelykapu (1) személyes (11) szilveszter (3) szlovákia (1) szóvicc (1) szünet (7) szvatopluk (1) tandori (1) tapasztalat (6) tavasz (2) terry gilliam (1) tévé (1) tévémaci (1) the artist (2) the hunger games (1) the social network (1) tolkien (1) történelem (1) történet (6) toy story (1) tőzsdecápák (1) tőzsde szakkör (2) trailer (1) trianon (2) twitter (1) uars (1) újítás (2) upgrade (3) uszoda (1) válság (1) vébé (1) veni sancte (1) vers (6) vicc (2) victor hugo (1) visegrádi négyes (1) viszlát (1) vita (2) wallander (1) wrath of the titans (1) zene (17) Címkefelhő

2012.05.12. 22:40 Obi-Ugor

Amerika kapitány - variációk egy világháborúra

Mostanában jött ki az Avengers a mozikba, már most bombasiker, a kritikusok "a legjobb popcornmozi"-ként aposztrofálják. Bátorkodom majd én is megnézni valamikor. Igen ám, de képregényhőseinknek előzményfilmek is készültek korábban, én most az egyiket néztem meg, mégpedig az "Amerika kapitány: Az első bosszúálló"-t.

Ez a film - meglepő módon - Amerika kapitányról alias Steve Rogersről szól. Rogers igen vézna alkata miatt nem harcolhat a II. világháborúban, pedig neki ez minden vágya. Végül kipróbálnak rajta egy szuperkatona-szérumot, hihetetlen erős lesz, harcolni kezd, stb, stb.

captain america.jpg

Oké, a történet borzasztóan egyszerű és tele van akciófilm-klisékkel. Gyakorlatilag a trailerből is ki lehet találni a konkrét cselekményt. Nyilván egy képregényfilmtől nem kell egetrengető fordulatokra várni... de én azért jobbra számítottam. A bevezető képsorok például nagyon biztatóak voltak, és az utolsó 10 perc is tetszett nekem. Csak a köztes rész nem jött össze (ami mellesleg a film lényege, na mindegy).

A film elvileg a II. világháborúban játszódik, de ez egy "kicsit" át lett írva, kezdve a Hydrától a szérumon át egészen a németek szupertechnológiájáig. De ez nálam nem is volt baj, sőt, nagyon bejött ez az alternatív univerzum (amúgy nem vagyok és szerintem nem is leszek képregényrajongó).

Mivel Amerika kapitány a főhős, a filmből árad az amerikanizmus. Ezt egyrészt megértem, mégis amerikai filmről/képregényről van szó. Másrészt szerintem igazán túlléphettek volna az "USA a legjobb arc a világon" gondolaton, már rég bebizonyosodott, hogy ez nem igaz.

Sajnos az alkotás verbális része nem nagyon sikerült jóra. A párbeszédek néhol igen irreálisak, és a magyar szinkron erre csak rátesz egy lapáttal: a német akcentus nagyon röhejesen hangzott. (Kedvencem a "Kudarcot fallunk!" mondat.) Ugyanakkor jó poénok is voltak a filmben.

A főszereplő nem hagyott bennem mély nyomot, a mellékszereplők annál inkább. Hugo Weaving hátborzongatóvá tette a Vörös Koponya figuráját, a segítőtársát alakító Toby Jonesnak pedig nagyon pszichopata feje van (ez már a Doctor Who-ban is feltűnt). Tommy Lee Jonest meg Stanley Tuccit pedig nem is tudom, mennyi pénzzel lehetett belerángatni a szerepeikbe.

A filmzenét nagyon sajnáltam, tökéletesen jellegtelen volt, mintha egy amerikai indulót hallgattam volna végtelenített szalagon. De ha már itt tartunk, a "végefőcím" azért nagyon lazán néz ki:

 

Szóval: Csalódtam a filmben, azt hittem, jobb lesz. Semmiről sem maradsz le, ha nem nézed meg, klisétenger az egész, Amerika-imádattal és akcentusos Hugo Weavinggel. Képregény- és Avengers-fanoknak hiába javasolnám a megnézését - úgyis ezerszer látták már.

Remélem, hogy azért az Avengers nem lesz ilyen.

4 komment

Címkék: kritika film avengers amerika kapitány


A bejegyzés trackback címe:

https://obiwanbali.blog.hu/api/trackback/id/tr154504799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KF(eri)C 2012.05.13. 15:17:51

Szegény bali. Kiválasztja az összes Avengers előzmény közül a legtrágyábbat. A vasember rohadt jó. A Thor elmegy. A Hulk szar de szerencsére már senki sem emlékszik rá olyan régi. De az Avengers látványmoziknak tökéletes. Az Avatart tönkreveri. Mint látványban mint történetben mint a párbeszédekben.

Obi-Ugor 2012.05.13. 16:31:09

Ha tudnád, mennyit röhögtem az első mondatodon. :D amúgy ja, terveim szerint újranézem majd a vasembert is, régen láttam, de nem biztos, h kritikát is fogok róla majd írni (bár ha egy ilyen béna filmhez is sikerült ennyit írnom...)

KF(eri)C 2012.05.13. 23:09:43

Amúgy csak azért írok mert friss az élmény: A kung Fu panda 2 valami eszméletlen jó film. Ha még nem láttad nézd meg. A vasemberből meg van második rész is :D

Obi-Ugor 2012.05.14. 18:41:56

a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatást.
tudom, a vasember 2-re sokkal jobban emlékszem, mint az 1-re... pedig valszeg az 1 jobb :D
süti beállítások módosítása