Obi-Wan Bali

Egy fejlődésben lévő szervezet gondolatai életről, filmekről, hülyeségekről... Egyszóval mindenről.

Új kommentek

  • KF(eri)C: Honnan torrentezted l...... izé melyik dvd boltban vetted meg? Mert én is szeretném végre letölt..... (2012.09.25. 18:00) Le Parrain
  • Obi-Ugor: a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatás... (2012.05.14. 18:41) Amerika kapitány - variációk egy világháborúra
  • Obi-Ugor: Láttam, persze hogy láttam, alapmű. :D Azért már durva, h egy filmnél már negatívum, ha Oscar-díja... (2012.05.12. 23:21) A király beszéde
  • KF(eri)C: na erről meg nem is hallottam, megnézem :D (2012.05.07. 22:22) Memento [nincs szóvicc]
  • KF(eri)C: Még csak most láttad? Nem baj megbocsátok mert hát végül is láttad. Igen ez egy rohadt jó film. De... (2012.04.25. 23:01) Eredet/Inception

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 5.évad (1) 7. szimfónia (1) ??? (2) ááá (2) alkonyat (1) alkotás (8) al pacino (1) amerika kapitány (1) arany jános (1) ars poetica (2) avengers (2) az ember gyermeke (1) a dal (1) a király beszéde (2) a sötét lovag (1) a tanú (1) balaton (3) barca (1) batman (3) baz megye (1) beethoven (1) bemutatkozás (1) bicikli (3) blog (2) blogger (1) brazil (1) bringaexpo (1) búcsú (1) budapest (16) büszkélkedem (4) byealex (1) campona (1) clint mansell (1) colin firth (1) csillagászat (1) csodák palotája (2) csókolom (1) disztópia (1) doctor who (3) doodle 4 google (1) drog (1) EB (2) egyediség (7) elmélkedés (22) élménybeszámoló (1) első (4) el clásico (1) emily barker (1) érdekes (5) erdély (1) erzsébet híd (2) eurovision (2) évforduló (1) exogenesis (1) facebook (2) fantasia 2000 (1) fárasztó (1) felhőatlasz (1) film (29) foci (5) fonyód (5) francia (1) get engaged (1) google (3) grimm (1) gusto burger (1) gyalog galopp (1) gyerek (1) haiku (1) halál (1) halotti beszéd (1) heves megye (1) híd (2) hollywood hírügynökség (1) idézet (2) illyés (1) inception (1) internet (7) iskola (12) iwiw (1) james bond (1) jean dujardin (1) jég (1) john carter (2) k-pax (1) kacsa (1) karácsony (1) kedvesem (1) kép (3) képmutatás (2) keresztapa (2) keresztény (1) kevin spacey (1) kiállítás (2) kirándulás (5) kisfilm (1) kocka (1) kokárda (1) költözz ki (7) könyv (1) kosztolányi (2) közérdekű (12) kritika (33) latinovits (1) legyek ura (1) magyarország (2) mamika (1) március 15 (2) meccs (1) meddő órán (1) memento (1) men in black (2) mese (1) mnb (1) Monty Python (1) moszkva tér (1) műhold (1) müpa (1) murray gold (1) muse (1) múzeumok éjszakája (1) naplemente (1) nino rota (1) nolan (5) novella (1) nyár (4) nyelv (1) nyomorultak (1) Obi-Wan Bali (1) olimpia (1) opera (1) orbán viktor (2) oszk (1) ötperces (1) perzsia hercege (1) piarista (1) politika (5) poszter (2) pozsony (1) puskás-stadion (1) rádió (1) real (1) rejtő jenő (1) reklám (1) rekviem egy álomért (1) rhapsody in blue (1) sablon (1) scifi (6) segítség (1) sherlock (1) sokperces (1) sorozat (5) soundtracks (4) spanyol (1) sport (1) star wars (4) szabadság (2) szappanopera (1) szavazás (1) székelykapu (1) személyes (11) szilveszter (3) szlovákia (1) szóvicc (1) szünet (7) szvatopluk (1) tandori (1) tapasztalat (6) tavasz (2) terry gilliam (1) tévé (1) tévémaci (1) the artist (2) the hunger games (1) the social network (1) tolkien (1) történelem (1) történet (6) toy story (1) tőzsdecápák (1) tőzsde szakkör (2) trailer (1) trianon (2) twitter (1) uars (1) újítás (2) upgrade (3) uszoda (1) válság (1) vébé (1) veni sancte (1) vers (6) vicc (2) victor hugo (1) visegrádi négyes (1) viszlát (1) vita (2) wallander (1) wrath of the titans (1) zene (17) Címkefelhő

2011.05.08. 16:56 Obi-Ugor

Toy Story (1, 2, 3, meg minden más)

Véletlenül bukkantam rá gyerekkorom nagy kedvencére, annak is a harmadik részére az HBO-n, de sajnos csak két részletben tudtam teljesen megnézni. Kíváncsivá tett, mert nagyon befejező részként hirdették meg, mondjuk ez hollywood-i filmeknél nem mindig olyan biztos...

De azért igényesen megcsinálták. Nem csalódtam, méltó volt egy kultfilm befejezéséhez. Bizony ám, mert ez bizony egy klasszikus. 1995-ben anno, az első résszel forradalmasította a rajzfilmgyártást, és ezután gyakorlatilag havonta jöttek ki a hullámzó színvonalú animációs filmek. A filmnek pedig már nem volt megállás, pár évre rá kijött a második rész, tavaly pedig nagy huzavona után megcsinálták a harmadikat is.

Nekem nagyon sok személyes élményem fűződik hozzá. Főleg a 2. részt néztem meg csomószor, teljesen odavoltam a beszélő játékokért. Emlékszem, akkor a McDonalds-ban lehetett kapni a film játékait (fene a haszonleső gondolkodásukat...), és anyukám, hogy ne kelljen benyomnom a műkaját, ő maga (e)vett meg egy Happy Meal menüt, és aztán elhozta nekem a játékot. (Az már más témához tartozik, hogy utána végül elkerülhetetlen lett találkozásom a Mekivel.)

Szóval visszatérve a filmre, a készítőknek kettős céljuk lehetett: 1. Folytatni az előző részek történetét, hogy az akkori kisgyerekek most is beüljenek a moziba. 2. Ezzel párhuzamosan a filmnek önmagában is érthetőnek kellett lennie, hogy a mostani korosztály is megszeresse.

Nos, a 2. tétel szerintem nem sikerült olyan jól, de ki nem szarja le, én már a "hard-core" fanok közé tartozom, és a folytonosság már összejött. Ugye a mostani részre Andy már egyetemista, éppen a koleszba készül, ezért a régi játékait már el akarja dobni. Hőseink végül egy tévedés folytán a helyi óvodába kerülnek, ahol nem is olyan jó az élet...

A helyzetkomikum itt nagyon el lett találva. Nagyot kacagtam, amikor a bölcsisek össze-vissza dobálják, nyalogatják a játékokat, mindezt horrorfilmes zene mellett. A másik jó húzás Ken, a műanyagbaba szerepeltetése volt. Egész végig őt oltják a történetben, kezdve az öltözködős jelenettől a lányos írásáig.

A történet vége már egyértelműen az egész Toy Story befejezésének hatott. Nem árulom el a fő "csavart", mert lelőném a poént, de nagyon szép képsorok voltak azok. Persze úgy fejezték be, hogy "még bármikor folytathatjuk", de nagyot csalódnék a Pixarban, ha ezt a történetet még elővenné bármikor is.

Mindenesetre én elgondolkodtam a sztori mondanivalóján. Nekem is már kezd komoly problémát okozni, hogy mit kezdjek a régi játékaimmal. Rakosgatjuk ide-oda, esetleg elajándékozzuk, de sohasem tudunk majd végleges megoldást találni rá. És már alig-alig jutnak eszembe, pedig régen nagyon jól eljátszogattam velük. Az persze nyilvánvaló, hogy a játékok itt a gyermekkort jelképezik. És sajnos egyre többen felejtjük el a gyerekkorunkat, az akkori álmainkat, és egyre inkább "eltorzulunk" az eredeti elképzeléshez képest. És ilyenkor bizony jól jönne, ha nem is játszanánk a régi játékainkkal, de legalább elgondolkodnánk a régmúlt időkön, milyen is volt az életünk kisgyerekként. Sok dolog megvilágosodna akkor.

U.I: Csak én vettem észre a filmben egy halomnyi utalást más alkotásokra?

U.I. 2: A blog "újraindításáért" hálás köszönet egy kedves osztálytársnak.

2 komment

Címkék: kritika film gyerek elmélkedés toy story


A bejegyzés trackback címe:

https://obiwanbali.blog.hu/api/trackback/id/tr712887618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KF(eri)C 2011.05.08. 19:15:25

Én is láttam a filmeket. Nem rosszak de a mondanivalója engem nem hatot meg soha. Nem izgatnak a régi játékaim se a gyerekkorom. Az egy szívás volt. Az ovoda főleg. Minden ovonéni válogatás nékül debilnek kezeli a gyerekeket. Emlékszem nagycsoportra. Én már tudtam szorozni is (anyám matektanár :D) de mégis baszhatam a rezet az egy bab meg egy bab az hány bab stílusú kérdésekkel. Mind1. Amúgytényleg jó filmek.

A mekis kaja meg sztem. azért annyira nem ártalmas. Igen kurvára műkaja de csak az hízik el tölűk aki gyakran esszi de hát ez melyik húsra nem igaz (azért én se vagyok mekki fan jó ha egy hónapban egyszer eszek ott)?

Obi-Ugor 2011.05.08. 21:42:43

Jó, nem azt mondom, h kisgyerekkoromban már a mondanivalót próbáltam megtalálni (legfeljebb azt üvöltöttem, h "Hajrá Buzz Lightyear!"), de azért most, felnőtt? (kamasz :D) fejjel elgondolkoztam rajtuk.
Nekem úgy-ahogy pozitív élményeim vannak az oviról: jó, voltak idegesítő percek, amire nem jó visszaemlékezni, de alapvetően jófej óvónénik voltak (az is igaz, h akkor én is egy átlagos ovis voltam, nem vettem tudomásul a negatív dolgokat, és hát nem is voltam túlképzett).
A régi játékaimhoz, nem tudom, de én valahogy jobban kötődöm. Ha vki a kezembe nyomná egy régi akciófigurámat, biztosan eszembe jutna egy-két konkrét emlék, amikor játszottam vele. Régen is, meg most is rosszul érint, ha vmelyik elveszik/megrongálódik/stb. Lehet, h ez csak az én hülye szokásom, de ez van :D
süti beállítások módosítása