Szegény, szegény Gusto Burger... A magyar gyorsétterem-hálózat egyetlen boltja volt a gimnázium épületében, a diákok többsége már legalább egyszer megfordult benne, és most tessék: a projekt befuccsolt, a magyar gyorskajálda kénytelen bezárni kapuit.
A dolog egyrészt szomorú: no lám, csak ennyire képes egy magyar üzletlánc a "gonosz multik" ellen, ilyen rossz a gazdaság, olyan rossz a gazdaság, vesszen Orbán, vesszenek a zsidók, stb... Tényleg elkeserítő ezt hallani, mert mégiscsak hazánk gyermekei jártak rosszul. De!
A dolog bosszantó is, mert sokkal, de sokkal jobb is lehetett volna a Gusto sorsa, ha a vezetőik nem rontják el ennyire az üzlet profilját és marketingjét. Először is: a név nem árult el semmit sem az étterem hazai eredetéről. Például egy "McElek Café" szerintem figyelemfelkeltőbb és vicces is lett volna (nyugalom, ez csak poén, de nem árt érzékeltetni a hatást). A dizájnnal is melléfogtak, ismételten semmilyen utalás Magyarországra, csak egy sztenderd, zöld díszlet. Legalább népi motívumokat belerakhattak volna, könyörgöm!
A Váci utca közelsége még jótékonyan is hatott volna a vásárlószámra, de 2 dolog hiányzott ehhez: az üzlet se figyelemfelkeltő, se eredeti nem volt. A konkurencia (McDonald's, Burger King) gyakorlatilag már mindenhol ott van, az emberek inkább oda mennek (pláne a Váci utcában), ráadásul a Gusto Burger drágább is volt. Egy kínai turistának pedig a fenti okok miatt egyáltalán nem esik le, hogy most egy magyar gyorsétterem előtt áll, pedig szerintem ha tudná, inkább oda menne be, mint a Mekibe.
Erre akart játszani a Gusto is, és a magyar áruk tényleg megvalósultak. Egyes menükhöz villányi bor járt, ráadásul ezek szerint az alapanyagok is magyar termények voltak. De sajnos csak ennyi a pozitívumok sora... Az utóbbi időben kezdtem azt hinni, hogy már csak a diákokból tartja fenn magát az üzlet, annyira kevés felnőtt ment be.
Énszerintem a Gusto Burger magának és a válságnak köszönheti a csődjét. Kár, mert az alapötlet szép és támogatandó, csak középutat kéne találni a külföldi mintára alapuló üzletek és a matyóhímzéses szuvenír-boltok között. Mindenesetre amilyen hamar tört be a diákszlengbe a "Megyünk a gusztóba?" kérdés, olyan gyorsan is fog eltűnni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KF(eri)C 2012.02.22. 22:29:47
Karthogan 2012.02.23. 14:43:08
A kampec oka inkább euthanázia jellegű: amint te is megírtad, semmit nem tettek annak érdekében, hogy megismerjék a céget, pláne nem látszott hogy magyar, és jobba kaja mint a mekibe.
A cikk jó, gratula.