Obi-Wan Bali

Egy fejlődésben lévő szervezet gondolatai életről, filmekről, hülyeségekről... Egyszóval mindenről.

Új kommentek

  • KF(eri)C: Honnan torrentezted l...... izé melyik dvd boltban vetted meg? Mert én is szeretném végre letölt..... (2012.09.25. 18:00) Le Parrain
  • Obi-Ugor: a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatás... (2012.05.14. 18:41) Amerika kapitány - variációk egy világháborúra
  • Obi-Ugor: Láttam, persze hogy láttam, alapmű. :D Azért már durva, h egy filmnél már negatívum, ha Oscar-díja... (2012.05.12. 23:21) A király beszéde
  • KF(eri)C: na erről meg nem is hallottam, megnézem :D (2012.05.07. 22:22) Memento [nincs szóvicc]
  • KF(eri)C: Még csak most láttad? Nem baj megbocsátok mert hát végül is láttad. Igen ez egy rohadt jó film. De... (2012.04.25. 23:01) Eredet/Inception

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 5.évad (1) 7. szimfónia (1) ??? (2) ááá (2) alkonyat (1) alkotás (8) al pacino (1) amerika kapitány (1) arany jános (1) ars poetica (2) avengers (2) az ember gyermeke (1) a dal (1) a király beszéde (2) a sötét lovag (1) a tanú (1) balaton (3) barca (1) batman (3) baz megye (1) beethoven (1) bemutatkozás (1) bicikli (3) blog (2) blogger (1) brazil (1) bringaexpo (1) búcsú (1) budapest (16) büszkélkedem (4) byealex (1) campona (1) clint mansell (1) colin firth (1) csillagászat (1) csodák palotája (2) csókolom (1) disztópia (1) doctor who (3) doodle 4 google (1) drog (1) EB (2) egyediség (7) elmélkedés (22) élménybeszámoló (1) első (4) el clásico (1) emily barker (1) érdekes (5) erdély (1) erzsébet híd (2) eurovision (2) évforduló (1) exogenesis (1) facebook (2) fantasia 2000 (1) fárasztó (1) felhőatlasz (1) film (29) foci (5) fonyód (5) francia (1) get engaged (1) google (3) grimm (1) gusto burger (1) gyalog galopp (1) gyerek (1) haiku (1) halál (1) halotti beszéd (1) heves megye (1) híd (2) hollywood hírügynökség (1) idézet (2) illyés (1) inception (1) internet (7) iskola (12) iwiw (1) james bond (1) jean dujardin (1) jég (1) john carter (2) k-pax (1) kacsa (1) karácsony (1) kedvesem (1) kép (3) képmutatás (2) keresztapa (2) keresztény (1) kevin spacey (1) kiállítás (2) kirándulás (5) kisfilm (1) kocka (1) kokárda (1) költözz ki (7) könyv (1) kosztolányi (2) közérdekű (12) kritika (33) latinovits (1) legyek ura (1) magyarország (2) mamika (1) március 15 (2) meccs (1) meddő órán (1) memento (1) men in black (2) mese (1) mnb (1) Monty Python (1) moszkva tér (1) műhold (1) müpa (1) murray gold (1) muse (1) múzeumok éjszakája (1) naplemente (1) nino rota (1) nolan (5) novella (1) nyár (4) nyelv (1) nyomorultak (1) Obi-Wan Bali (1) olimpia (1) opera (1) orbán viktor (2) oszk (1) ötperces (1) perzsia hercege (1) piarista (1) politika (5) poszter (2) pozsony (1) puskás-stadion (1) rádió (1) real (1) rejtő jenő (1) reklám (1) rekviem egy álomért (1) rhapsody in blue (1) sablon (1) scifi (6) segítség (1) sherlock (1) sokperces (1) sorozat (5) soundtracks (4) spanyol (1) sport (1) star wars (4) szabadság (2) szappanopera (1) szavazás (1) székelykapu (1) személyes (11) szilveszter (3) szlovákia (1) szóvicc (1) szünet (7) szvatopluk (1) tandori (1) tapasztalat (6) tavasz (2) terry gilliam (1) tévé (1) tévémaci (1) the artist (2) the hunger games (1) the social network (1) tolkien (1) történelem (1) történet (6) toy story (1) tőzsdecápák (1) tőzsde szakkör (2) trailer (1) trianon (2) twitter (1) uars (1) újítás (2) upgrade (3) uszoda (1) válság (1) vébé (1) veni sancte (1) vers (6) vicc (2) victor hugo (1) visegrádi négyes (1) viszlát (1) vita (2) wallander (1) wrath of the titans (1) zene (17) Címkefelhő

2011.06.13. 13:17 Obi-Ugor

Rejtő Jenő-mánia

A változatosság kedvéért mostanában Rejtő regényeket kezdtem el olvasni. Jó, még nagyon az életmű elején tartok, de a két egyik legnépszerűbb regényt, Az elátkozott partot meg a Három testőr Afrikában-t már elolvastam. Hű, hát nagyon megérte.

Egy Rejtő-könyv kapcsán mindenki a jellegzetes humort szokta elsőként emlegetni, én is ezzel kezdem. Egyszerűen zseniális, amilyen poénokat kitalált ez az ember. Nem volt olyan oldal, ahol ne szakadtam volna a röhögéstől, ráadásul csomószor egymásra épültek ezek a viccek. Persze nem mindenkinek szokott bejönni az ilyen poénstílus, de én hamar megszerettem ezt a már-már abszurdra hajazó komikumot, tekintve, hogy én is hajlamos vagyok így viccelődni.

A másik becsülendő dolog az ő műveiben a történetvezetés. A sztori sohasem egy átlagos cselekmény, csavar csavar hátán, a végére pedig mindig jön egy záró poén, ami egyúttal be is fejezi az aktuális kötetet. A poénok amúgy is fontos elemei a történetnek, nem egyszer közvetlenül kapcsolódik a cselekmény vonalához.

Ezeket két okból írtam le: 1. Majd később is emlékezzek arra, hogy mik voltak a reakcióim a könyvek elolvasása után (ez egy általános ok is a blogírásra). 2. Minél több embernek kedvet szerezzek a Rejtő-regények olvasásához. Szerintem nagyon jó kikapcsolódást nyújt, nyáron pedig általában bőven van ideje olvasni az embernek. Hát akkor ne csak kockulással töltsük el a drága szünidőnket, hanem művelődjünk is!

Tudom, az utóbbi időben egyre több posztot ígérek be, de most is kénytelen vagyok ezt tenni, különben elfelejteném. Szóval ha jól alakulnak a terveim, még komolyabban is fogok foglalkozni Rejtő Jenővel, könyveivel és az ez alapján készült filmekkel.

Addig legyetek jók, ha tudtok!

5 komment

Címkék: kritika könyv rejtő jenő


A bejegyzés trackback címe:

https://obiwanbali.blog.hu/api/trackback/id/tr1002980284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenbence 2011.06.13. 19:58:42

"Persze nem mindenkinek szokott bejönni az ilyen poénstílus..." öhöm öhöm :D
Kedvet kaptam egyik elolvasásához, ki is fogom kölcsönözni :) Kösz!

KF(eri)C 2011.06.13. 20:12:42

Milyen fura. Nekem is volt Rejtő korszakom (igaz kb. 4-5 éve) és én is ezel a két művel kezdtem. Ha akarod Bali kölcsön tudok adni pár Rejtőt van vagy ötven nálam. Van két bazi-vastag Rejtő Jenő összegyüjtött művei is :D

mindenbence 2011.06.13. 20:16:46

Obi apukájának is rengeteg van tudomásom szerint, viszont én elfogadnék párat :)

Obi-Ugor 2011.06.13. 20:23:44

Kösz a felajánlást, Feri, de az apukának van egypár Rejtő könyve (de azért nem rengeteg...). Viszont ahol a nyaralni szoktam nyáron, gyakorlatilag az összes műje megvan Rejtőnek, szóval ott majd tobzódhatok :D

Obi-Ugor 2011.06.13. 20:24:19

*apukámnak
csak kihagytam egy betűt...
süti beállítások módosítása