Obi-Wan Bali

Egy fejlődésben lévő szervezet gondolatai életről, filmekről, hülyeségekről... Egyszóval mindenről.

Új kommentek

  • KF(eri)C: Honnan torrentezted l...... izé melyik dvd boltban vetted meg? Mert én is szeretném végre letölt..... (2012.09.25. 18:00) Le Parrain
  • Obi-Ugor: a kung fu panda 2-t már májusban láttam, jól szórakoztam rajta, de nem gyakorolt rám nagyobb hatás... (2012.05.14. 18:41) Amerika kapitány - variációk egy világháborúra
  • Obi-Ugor: Láttam, persze hogy láttam, alapmű. :D Azért már durva, h egy filmnél már negatívum, ha Oscar-díja... (2012.05.12. 23:21) A király beszéde
  • KF(eri)C: na erről meg nem is hallottam, megnézem :D (2012.05.07. 22:22) Memento [nincs szóvicc]
  • KF(eri)C: Még csak most láttad? Nem baj megbocsátok mert hát végül is láttad. Igen ez egy rohadt jó film. De... (2012.04.25. 23:01) Eredet/Inception

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 5.évad (1) 7. szimfónia (1) ??? (2) ááá (2) alkonyat (1) alkotás (8) al pacino (1) amerika kapitány (1) arany jános (1) ars poetica (2) avengers (2) az ember gyermeke (1) a dal (1) a király beszéde (2) a sötét lovag (1) a tanú (1) balaton (3) barca (1) batman (3) baz megye (1) beethoven (1) bemutatkozás (1) bicikli (3) blog (2) blogger (1) brazil (1) bringaexpo (1) búcsú (1) budapest (16) büszkélkedem (4) byealex (1) campona (1) clint mansell (1) colin firth (1) csillagászat (1) csodák palotája (2) csókolom (1) disztópia (1) doctor who (3) doodle 4 google (1) drog (1) EB (2) egyediség (7) elmélkedés (22) élménybeszámoló (1) első (4) el clásico (1) emily barker (1) érdekes (5) erdély (1) erzsébet híd (2) eurovision (2) évforduló (1) exogenesis (1) facebook (2) fantasia 2000 (1) fárasztó (1) felhőatlasz (1) film (29) foci (5) fonyód (5) francia (1) get engaged (1) google (3) grimm (1) gusto burger (1) gyalog galopp (1) gyerek (1) haiku (1) halál (1) halotti beszéd (1) heves megye (1) híd (2) hollywood hírügynökség (1) idézet (2) illyés (1) inception (1) internet (7) iskola (12) iwiw (1) james bond (1) jean dujardin (1) jég (1) john carter (2) k-pax (1) kacsa (1) karácsony (1) kedvesem (1) kép (3) képmutatás (2) keresztapa (2) keresztény (1) kevin spacey (1) kiállítás (2) kirándulás (5) kisfilm (1) kocka (1) kokárda (1) költözz ki (7) könyv (1) kosztolányi (2) közérdekű (12) kritika (33) latinovits (1) legyek ura (1) magyarország (2) mamika (1) március 15 (2) meccs (1) meddő órán (1) memento (1) men in black (2) mese (1) mnb (1) Monty Python (1) moszkva tér (1) műhold (1) müpa (1) murray gold (1) muse (1) múzeumok éjszakája (1) naplemente (1) nino rota (1) nolan (5) novella (1) nyár (4) nyelv (1) nyomorultak (1) Obi-Wan Bali (1) olimpia (1) opera (1) orbán viktor (2) oszk (1) ötperces (1) perzsia hercege (1) piarista (1) politika (5) poszter (2) pozsony (1) puskás-stadion (1) rádió (1) real (1) rejtő jenő (1) reklám (1) rekviem egy álomért (1) rhapsody in blue (1) sablon (1) scifi (6) segítség (1) sherlock (1) sokperces (1) sorozat (5) soundtracks (4) spanyol (1) sport (1) star wars (4) szabadság (2) szappanopera (1) szavazás (1) székelykapu (1) személyes (11) szilveszter (3) szlovákia (1) szóvicc (1) szünet (7) szvatopluk (1) tandori (1) tapasztalat (6) tavasz (2) terry gilliam (1) tévé (1) tévémaci (1) the artist (2) the hunger games (1) the social network (1) tolkien (1) történelem (1) történet (6) toy story (1) tőzsdecápák (1) tőzsde szakkör (2) trailer (1) trianon (2) twitter (1) uars (1) újítás (2) upgrade (3) uszoda (1) válság (1) vébé (1) veni sancte (1) vers (6) vicc (2) victor hugo (1) visegrádi négyes (1) viszlát (1) vita (2) wallander (1) wrath of the titans (1) zene (17) Címkefelhő

2012.04.02. 21:51 Obi-Ugor

John Carter of Disney

Igen, sikerült beülnöm az általam legjobban várt tavaszi filmre. Még friss az élmény, vágjunk is bele!

A történet röviden: John Carter, a 19. századi aranyvadász rejtélyes módon a Marsra kerül. Itt van légkör és élet is, földi anatómiájával pedig hihetetlen erősnek számít. Hamarosan összehaverkodik az egyik törzzsel, megismer egy tudós hercegnőt, majd a marsi belháború közepébe csöppen.

john carter.jpg

A színészgárda nem túl ismert, de tele van meglepetésekkel. Személy szerint nagyon szeretem, amikor a film közepén/végén jövök rá, hogy az adott színészt miben láttam már korábban. Nos, itt kapunk ilyeneket dögivel. A főszereplő Taylor Kitsch az "X-men kezdetek: Farkas"-ban Gambitet játszotta, Lynn Collins pedig szintén ugyanitt Rozsomák szerelmét alakította. Sőt, Carter unokaöccsét a Kémkölykök kissráca játszotta el (nyilván már egy kicsit idősebben).

A marsi világ fantasztikusan néz ki, pedig sivatagplanétáról van szó. Tele van izgalmas dolgokkal, amik az író és/vagy a látványtervezők munkáját dicsérik. A speciális effektek is jól sikerültek, de azért egy 250 millió dolláros alkotásnál ez elvárás.

A történet kicsit lagymatagon indul, de aztán bepörög és nagyon szórakoztatóvá válik, a vége pedig... húha, nekem váratlan volt az a csavar, de bejött. És sajnos itt van a film egyik nagy hibája is: túl sokat akar elmesélni 130 percben. Ide-oda ugrálunk a helyszínek között, nincs időnk jobban megismerni a részleteket, pedig itt aztán lehetne mit mesélni.

A karakterek. A 2 főszereplő úgy-ahogy jól játszik. Carter alakja hiteles volt nekem mind cilinderes úrként, mind vad űrwestern-harcosként, csak Kitsch túl sokszor vágja a "mindenre elszánt vagyok" arckifejezését. A szerelmi szál is jól alakul, hihető, ám sajnos a végén kicsit elkapkodták a dolgot.

És ott vannak a háttérben mindent irányító, kék szemű kopasz/nem kopasz emberek. Hát ők milyen nagy arcok már! Oké, itt ők a főgonoszok, de engem lenyűgöztek, már-már szimpatikusakká váltak számomra. Kicsit az Űrodüsszeia mindenható idegeneire emlékeztetnek. Aztán van egy jelenet, ahol arról beszélnek, hogy előbb-utóbb mindegyik bolygót felemésztik a rajtuk élő népek. Ez a mondat eléggé elgondolkodtató véleményem szerint, globális felmelegedéstől függetlenül. 

A 3D szerintem nem kell ebbe a filmbe. Oké, a fináléban nekem is a torkomban dobogott a szívem, de amúgy nem csak dirr-durrokat kapunk a filmben, ahhoz pedig nem szükségeltetik 3D.

A zene a film nézése során nem nagyon tűnt fel nekem; nem túl bombasztikus, én nem találtam benne fülbemászó dallamokat. Kár, mert jobbra számítottam. Főleg a trailer muzsikája alapján, ami szerintem fantasztikus (hiába, Peter Gabriel):

Végső konklúzió: Azt mondom, érdemes megnézni a filmet, jó kikapcsolódás, van mondanivalója, a világa pedig nagyon könnyen beszippanthat. Álmosan ne kezdj neki, mert a történet zsúfoltsága miatt nem fogsz érteni semmit. Mély bölcsességeket se várj tőle, ez mégiscsak egy Disney gyerek(?)film.

Ja igen, még annyit: az Avatarnál ezerszer jobb. A látványviláguk ugyanolyan szintű, csak a John Carternek még sztorija is van. Hogy aztán az Avatar iszonyat nagyot kaszált, a John Carter pedig megbukott, már más kérdés.

3 komment

Címkék: zene kritika film john carter


A bejegyzés trackback címe:

https://obiwanbali.blog.hu/api/trackback/id/tr994359526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karthogan 2012.04.03. 11:00:33

Kedves Obi-Wan Balázs!
Ezúton gratulálunk kismesteri értekezéséhez. Szubjektív szempontból vizsgálva a dolgot, megvan az eddigi legjobb filmkritika, profi szintű.
Tsak így tovább!

KF(eri)C 2012.04.04. 23:37:27

Tényleg jól sikerült kritika csak a végével nem értek egyet. Igen ennek tényleg jobb a sztorija de a másik filmnek viszont a rendezője volt a jobb. Hiába tudom,hogy az avatar története a nulla és a mínusz egy között van valahol (egy tízes skálán) még is amikor az avatar-t néztem élveztem a történetet. Itt meg csak a visszafogotságot éreztem. ,,Hmm itt egy tök jó ötlet tessék rágcsáld csak, de azt ne várd,hogy jobban kibontakozzon mert azt már a gyerek nem fognák fel épp ésszel." Ez a film nagyon jó lehetett volna ha nem lenne rajta a Disney elnyomó hatalma. + info: A film egy könyv alapján készült!

Obi-Ugor 2012.04.08. 22:43:46

Nálam is hasonló a helyzet, az Avatarban engem a 3D/látványvilág fogott meg, és pont emiatt izgultam végig az egész filmet. A John Carterben én nem éreztem visszafogottságot, bár a tipikus happy endes befejezés tuti, h a Disney-nek köszönhető.
Igen, a könyvről én is tudtam, csak elfelejtettem megemlíteni a posztban. Pont a Disney-hatás miatt szeretném majd elolvasni egyszer.
süti beállítások módosítása